INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Nattugglan Skrällfors levererar!

Publicerad 2015-03-10 00:35:02 i Allmänt,

Jag älskar flitiga läsare som sitter plikttroget och svettas med mig i väntan på att jag ska publicera kvällens/nattens efterlängtade inlägg. Bloggandet är inte svårt om man vet hur man ska planera sin tid. Om du är småbarnsförälder, som jag, som vill ha mer egentid på kvällarna, gör såhär: Skicka frugan/gubben på Måns Zelmerlöw Mora Träsk med övernattning, ge varsin jäger till ungarna och släpp ut hunden på löpande granntiken så dyker det helt plötsligt upp många möjligheter med din nyvunna tid!
 
Först och främst måste jag ändå gratulera Pixbo till seriesegern! Det var fan på håret och även om det rycker lite i min "såg-nerv" så tar jag ändå av mig hatten och erkänner att rödrävarna har spelat jämnast och bäst sett till hela serien. Lätt att säga att Mölnlyckebönderna har spelat bäst när man vinner serien men när guld-och-silvermedaljlagen nästan har varit oskiljaktiga poängmässigt så känns det trots allt rätt att Pixbo vann.
 
Förra säsongens matchvinnare Malmström har gett över manteln till Östholm som har avgjort flera matcher själv i samma regi som "Malmen" gjorde förra säsongen. Detta till trots så har Mr. 70p ändå gjort 53p i år, tätt följt av innebandyvärldens bazooka på 48p. Kul att se att Julkunen är bäst när det gäller om man bortser från att Åman i gnagetkassen enkelt plockade en straff av Pixbo-sonen. LÄNK
 
Allsvenskan
 
Lerum säkrade fortsatt spel i Allsvenskan nästa år genom att slå JIK på ett övertygande sätt. Kul att se att Lerum hade 4 olika målskyttar och vid närmare anblick på interna poängligan så ligger Pontus Persson i topp med 35p följt av en hel drös spelare kring 20p-strecket. För mig vittnar det om en bred trupp och en lovande kommande säsong. Lova mig en sak bara: pensionera Runnestig, det är dags nu. Han måste vara i Hofgrens ålder fast till skillnad från världens äldsta Guldhedare så drar Runnestig ner tempot och är verkligen ingen publikfriare när man nästan aldrig får se Zorron längre. Förutom på straff.
 
Lindås (utan Axel Persson och Oscar Nordin, varför var dom borta?) visade Kalmarsund att ett jämnt spel är att föredra när man spelar i Sveriges näst bästa serie. Reichenberg stod för 4 ass, har han någonsin gjort så många poäng i någon match i hela sin karriär oavsett serie?
Vågorna är i praktiken klara för kval medans Kalmariterna har blandat och gett likt Danny Saucedo i förra årets Melodifestival och då är det inte lätt att gå till kval, men nästan.
Patric Johansson filmade och kommenterade hela spektaklet och länken till matchen kommer HÄR.
 
Rent teoretiskt finns det en chans att Lindås missar kvalet. Kritierierna som då måste uppfyllas är följande:
Lindås förlorar mot Åstorp/Kvidinge borta med 16 minuskassar)
  (Om vågorna torskar, vilket känns som en högoddsare, så lär det inte bli med många bollar)
Fagerhult vinner hemma mot bottennappet Åby.
  (Jag har inte frågat Sågstedt om oddsen på denna matchen men jag spår att oddsen på Fagerhult ligger under 1)
IBF vinner mot Örebro med minst 10 bollar.
  (Inte alls omöjligt men återigen en högoddsare)
Kalmarsund vinner hemma mot Karlstad med 16 pluskassar.
  (Går det ens att slå värmlänningarna med en kasse?)
 
I praktiken är Kalmarsund helt uträknade, i teorin skulle Kalmarsund kunna spela kval om laget tar minst 2 poäng eller vinner mot Karlstad hemma samtidigt som formstarka IBF bara tar 1 poäng hemma mot Örebro.
 
Nej precis, jag vet vad ni tänker, det är lika stor chans att Liverpool tar en titel.
 
// Skrällfors
 
PS. Jag har inte glömt Div. 1 och 2 men nu ska gubben sova så det får vänta tills imorgon.
Jag förväntar mig en hel drös med tips och annan info tills dess!
Ni vet vart ni når oss: Kommentarsfältet, Tipsrutan till höger samt [email protected].
Tjatja bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela