INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

En hel drös nya rykten och bekräftade övergångar!

Publicerad 2014-05-17 00:50:45 i Allmänt,

Först och främst så vill jag gratulera Zenith till ett genidrag i att värva Jens Larsson. Jag tror att Jens kommer vara en viktig kugge till att Zenith behåller sin plats i 1:an. Med Jens kunskaper som tränare och Hugossons taktiska egenskaper så kan detta bli riktigt bra! Ett par nyförvärv till bara så kommer Zenith vara bekväma i 1:an.
 
Vi snackade om Kungälv/Marstrand/Stenungsund igår och passande nog så publicerar 89:ers att Kimfors är klar för 2 år till i klubben. Nu dröjer det inte länge innan påskrifterna börjar hagla in från tidigare nämnda gubbar.
 
Lerum fortsätter att förstärka sin trupp och denna gången med ytterligare ett riktigt potent nyförvärv från Pixbo i William Lindh. Lindh är en purung målfarlig powerforward som har en vinnarinställning som inte går av för hackor. Snyggt av Lerum att knyta till sig talanger som kan växa blandat med kompletta spelare på nyförvärvslistan!
 
Det händer lite småsaker i Floda, jag skrev tidigare att Kim Clemedtson var klar för Floda, jag är osäker på hur relevant det tipset är men det är inte omöjligt då han har varit där och provtränat och visat intresse. Nu däremot så har floda gjort klart med tidigare målvakten Robin Kulpakko som har varit en sejour i Finland och byggt på sin meritlista och sin kompetens som burväktare. Senast jag såg honom så var han inte direkt bländande i målet men det är ingenting som en Finlandsresa inte kan råda bot på!
 
Öckerö har publicerat på sin hemsida att Per Lind gör comeback i världens sämsta innebandyhall strax före Ekenskolan. Jag vet inte vem Per är men enligt hemsidan så är det en målfarligt forward. Nåja, det är nog svårt att ersätta Mickelsson oavsett vem du värvar (typ).
 
En av tipsarna vill väldigt gärna att jag ska skriva ett inlägg om Backadalen och det tänkte jag göra imorgon. Jag har fått in många fina tips och jag ska bara läsa på litegrann om de nytillkomna spelare som jag inte vet så mycket om. För er som vill ha en liten sneak-peek så finns det fler än en Anderbergare i Backadalen...
 
Fortsätt att maila in och tipsa!
 
// Spånmark

Kommentarer

Postat av: Jonny

Publicerad 2014-05-17 11:20:20

"världens sämsta innebandyhall strax före Ekenskolan". Då är det riktigt illa! Grundar du detta endast på det grå/vita golvet?

Svar: Inte bara att färgspektrat blir annorlunda på grund av ljuset samt att golvet är vitt, golvet är också halare än en isbana så därför vill jag utnämna golvet till sämst i Göteborg, Lundbystrand 2-5 kommer också högt på listan.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-17 12:38:14

Floda byter tydligen ut alla målvakter, vad hände där?

Postat av: Mikael

Publicerad 2014-05-17 21:54:10

Känns som du har missat en hel del hallar! Så en ranking av dom sämsta och bästa hallarna önskas!

Postat av: anders

Publicerad 2014-05-18 02:50:05

Martin "Dala" Dahlgren klar för Lindås!

Postat av: anders

Publicerad 2014-05-18 02:50:05

Martin "Dala" Dahlgren klar för Lindås!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela