INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Ny uppdatering!

Publicerad 2014-06-02 23:22:00 i Allmänt,

Det är skralt med uppdateringar från min sida, främst för att det är skralt med tips.
Sitter du inne med ett tips som du gärna eller ogärna delar med dig av så tycker jag att du ska skriva det till mig på [email protected] så vi får fart på ryktesspridningen i Göteborg.
 
FORTSÄTT TIPSA!
 
Lindås fortsätter presentera nya spelare och näste man i skaran är skicklige Daniel Lindell från gamla Bräckans talangfulla 91-kull. Lindell är ytterligare en poängmaskin i skaran av nyförvärv som Lindås har lockat till sig. Frågan är om Bernvid står bakom större delen av nyförvärven eller om ledningen har lagt ner ett gediget arbete.
Fler "Lindås-rykten" är att förre tränaren Andreas "Skogis" Skoglund har skrivit på för Pixbos herrar som assisterande tränare. Skoglund har nästan gjort 10 säsonger i SSL och även varit assisterande samt huvudtränare för Lindås i ca: 5 år. Jag tror att han kommer bidra med ett stort kunnande till Pixbo för att ta laget till en ny nivå. Hoppas bara han inte faller tillbaka i "Pixbo-lunken" och fortsätter vurma för överdrivet säkert spel i varje situation i varje match.
 
Alingsås presenterar ett nytt nyförvärv i Alessandro Johansson. Jag kommer ihåg honom för ett par säsonger sedan när han spelade i Pixbo IBF och tyckte då att inte bara Agus stod ut, utan även Johansson. Trots ett par säsonger utan spel så tror jag att han fortfarande är komplett som spelare framförallt offensivt och kommer bidra till att Alingsås gör en ännu bättre säsong än förra.
 
Zenith presenterar Alex Sandberg, klar från Partille. Det var bara två månader sedan jag publicerade ryktet här på bloggen. Zeniths webbredaktion har verkligen inte bråttom med att publicera sina nyförvärv... För att säga några ord om Sandberg så var han outstanding i 2:an med Zenith, mycket sämre i Partille, hoppas att han har utvecklat någonting under säsongen i allsvenskan.
 
En som har kommenterat på senaste inlägget skriver att det är helt omöjligt att Brännberg kommer krita på för Lindås eller spela över huvud taget verkar det som. Jag är lite tveksam till ursprungsryktet också men man har ju blivit överbevisad förr...
 
Om vi forsätter med lite rykten så ryktas det om att Joel Ottergård har tränat med både Floda och Backadalen men tackat nej till båda. Enligt tipsare från Backadalen så verkar han sugen på att ta det lugnt i Frölunda en säsong till. Ett dåligt val tycker jag då han med lätthet skulle kunna spela i 1:an med de kvaliteter han besitter.
 
Ett större rykte som jag misstänker är från en väldigt säker källa är att firma Jonas Hilmersson, Niklas Bengtsson och Johan Astvik från Guldheden ska spela i div. 2. Halland nästa säsong. Närmare bestämt i Varla. Det känns som ett långskott egentligen men jag väljer att tro på detta rykte. Hur ska det gå för Guldheden kommande säsong om hela poängskörden försvinner tillsammans med en av deras mest givna backar?
 
// Spånmark

Kommentarer

Postat av: optimist

Publicerad 2014-06-03 14:49:25

Att Hilmersson skulle gå till ett Hallandslag är väl inte helt omöjligt. Däremot känns Lindome närmare till hands. Bengtsson bor ju i Eriksberg nu för tiden så att för honom börja pendla till Halland är mindre trovärdigt. En halvskadad Johan Astvik, hemmahörandes i Frölunda, känns också som tveksam till ett lagbyte. - Framför allt ner till Halland.

Om det stämmer att Guldheden inkasserar Christian Svensson, "Traktorn" samt Ted Berg så kommer dessa väga upp eventuella tapp. - Guldheden kommer med största sannolikhet bli ett mer spelande lag, något som framför allt Hilmersson tidigare satt stopp för. Ryktesvägen säger att burväktare Robin Flood kommer börja jobba i Norge. Dock frågetecken gällande anställningstid.

Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-06-03 20:04:48

Haha! Tack för den.
Får väl krypa till korset & erkänna att div2 v,g är för svår för mig men jag kommer att ge det ett försök till.
Varken jag, Benke lr Astrid har pratat med Varla & inte nån annan klubb heller.
Pingvinerna får in tre nygamla snubbar i flocken & kommer krydda truppen med ytterligare 1-2 stjärnor. Enligt Chrull & Trålarn räcker det & blir över för att springa förbi lejonen😀 säsong 2014-2015.
Våran serie kommer bli den bästa på länge.
Hörs & syns efter sommaren

Postat av: Pixbo

Publicerad 2014-06-03 21:46:49

"Lindås-ryktet" med Skogis blev klart i slutet av Maj!
http://pixbo.se/news/z_ubx027.html

Postat av: Chrull

Publicerad 2014-06-03 22:55:46

Det stämmer bra att jag Ted och Traktorn är klara för Guldheden nästa säsong. Som Hilmer så fint avslöjar så håller vi även på att förhandla med två riktiga storstjärnor varav en varit utlandsproffs senaste säsongen.

Eftersom den nygamla trion kommer dra upp tempot på träningarna så måste vi hitta några gamla storspelare som drar ner på tempot så att vi inte blir för bra och vinner serien.

Ryberg blev ju upptagen så då får vi helt enkelt jaga den näst lataste spelaren i Göteborg istället.

Postat av: Björn #71

Publicerad 2014-06-03 23:01:05

Bara att höra av sig Chrull ;)

Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-06-04 09:11:02

Du är välkommen Björn! Men börjar vi jag dig här på forumet kommer SniperHugo bli sur som fan.

Postat av: Ibsilly

Publicerad 2014-06-05 13:16:25

Henrik Lord Johansson klar för Zenith: http://www.ik-zenith.com/News/3570301/Henrik-Lord-Johansson-klar-for-IK-Zenith!

Postat av: Girl with the dragon tattoo

Publicerad 2014-06-05 17:47:21

Lindås verkar förkasta sina juniorer med alla värvningarna till herrarna.

Postat av: Chrull

Publicerad 2014-06-06 04:36:48

Gött att höra Björn, vem vill inte har spelare med självinsikt i sitt lag :)

Jag har riktigt bra kontakt med Skoog sedan "Nymanaffären" för ett par år sedan så blir nog inga problem att fixa en snabb och smidig övergång.

Postat av: Filip

Publicerad 2014-06-06 20:49:53

Björn

Om det är så att du skall byta förening så undrar jag om ditt nej till oss från Mars fortfarande står kvar eller om det finns en öppning?

I sådana fall vill jag att du kontaktar Anders snarast, du kan även nå mig på mejlen då jag befinner mig på annan ort t.o.m söndag kväll.


Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-06-07 07:38:30

Haha

Postat av: Jönsson

Publicerad 2014-06-07 08:40:38

Världsklass

Postat av: Fredberg

Publicerad 2014-06-07 10:54:47

Filip värva mig istället jag besitter mer spetskunskaper än Björn, jag gör i snitt fem poäng per match

Postat av: Chrull

Publicerad 2014-06-07 12:11:48

Haha, Världens bästa bloggrape. Otroligt roligt för det kan väl inte vara originalet som skrivit det?

I så fall är det ju mer tragiskt fast väldigt roligt. HaHa HaHa

Postat av: Tomtefar

Publicerad 2014-06-07 17:48:00

Han skriver exakt som filip , han raggar ju folk på facebook tex . Tragisk gubbe.

Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-06-07 21:53:48

Sä jävla bra!
Värva me vin i kroppen😃

Postat av: oinsatt

Publicerad 2014-06-08 18:29:03

Blir ju bra nyfiken på vilken förening denne "Filip" representerar. Anyone?

Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-06-08 20:41:18

Lejonen🐩

Postat av: Johan

Publicerad 2014-06-08 22:57:48

Lejonets sportchef

Postat av: lite mer insatt nu

Publicerad 2014-06-09 08:16:53

Ok, tack för info.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela