INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Efterlängtad uppdatering!

Publicerad 2014-07-25 21:11:00 i Allmänt,

Hallå alla soldyrkare!
Det verkar som att jag har missat alla vackra dagar här i Sverige, det är väl första gången på flera decennium det är vackert väder flera veckor i streck i moder Svea? Nåja, man ska inte klaga...
 
Ni som tipsar bidrar till en blogg med kontinuerlig uppföljning!
Seså, in och tipsa i fältet till höger eller ännu bättre: maila mig på [email protected]!
 
Backadalen fortsätter att värva forwards när dom egentligen behöver backar och det verkar som att styrelsen och sportchefen prioriterar väldigt skevt med tanke på att truppen verkar bestå av 80% forwards och 20% backar.
Nya nyförvärv hittar vi i gamle Lerumskänningen Johan Axelsson! Johan har varit en betydande del för Lerums A-lag många säsonger bakåt i tiden men under de senaste åren har han inte spelat lika mycket. Det är dock en fantastisk värvning, särskilt med tanke på att Lejonen blev av med Pontus Hallberg som nästan är en exakt kopia av Johan Axelsson i spelstilen.
Backadalen har även knutit till sig en väldigt ung junior (-99) vid namn David Siitonen. David gjorde 75 poäng i division 6 för Kärra och jag vet, det säger ingenting att göra mycket poäng i division 6 men faktum är att om man är 15 år och spelar mot "rutinerade" benknäckargäng varje helg och ändå gör 4 poäng varje match så tror jag att det finns mycket talang att hämta i honom.
 
Poängsprutan Alexander Müntzing förlänger med Floda och det var väl tur det. Floda har värvat in Kim Clemedtson och förutom honom ett gäng mellanmjölksspelare så det var väl passande att Müntzing tog sitt ansvar och börjar axla manteln som klubbens alfahanne. Müntzing värvades från IBF Göteborg förra säsongen och innan dess har han hjälpt Göteborg från division 2 till Allsvenskan och Müntzing har varit bidragande i allra högsta grad till klubbens framgångar. Likaså nu när han inte gjorde mindre än 50 poäng på 21 matcher varav 32 assist! Imponerande, nästan samma mål/ass-fördelning som Mattias Ryberg och Daniel Calebsson, alla playmakers.
 
För er som inte läser kommentarerna så måste jag slutligen dela med mig av en kommentar från "wic" som jag tyckte var väldigt rolig: "Dags att klappa ihop den här bloggen och stänga ner skiten, inte för att innehållet är dåligt med den uppdateras ju lika ofta som Micael Svensson får sparken". Tack för skrattet! :)
 
Ytterligare ett inlägg kommer imorgon!
 
// Spånmark

Kommentarer

Postat av: Undrande

Publicerad 2014-07-26 11:04:42

Det händer väldigt mycket hos sportlife, inte ett ord om det ?

Svar: Följ bloggen de närmaste dagarna så kommer det dyka upp mycket info om många lag.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Kari A

Publicerad 2014-07-26 18:18:58

Bry dig inte om WIC. En större dyngspridare än den personen finns inte att uppbringa i innebandysfären.
Kul att du åter är igång.

Svar: Tack Kari!
Jag tycker ändå att jämförelsen med Svensson var rolig så jag ville gärna att ni läsare skulle dra på smilbanden!
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Emil

Publicerad 2014-07-27 10:11:22

För oss som inte fattar så kan väl du (spånmanrk) förklara vad som var roligt med wic´s inlägg ang. svensson....

Postat av: Wic

Publicerad 2014-07-27 13:12:48

Kari

Sluta med ditt översitteri, du tror att du tillhör den "goda" sidan som alltid har dom rätta åsikterna, du har ett folkförakt!

Postat av: Kari A

Publicerad 2014-08-02 08:46:05

Wic

Kan du ge mig ett exempel på ett inlägg där du inte bara skriver negativa saker om en blogg, en person, ett lag etc? Har du någonsin utvecklat din åsikt?

Jag har inte hört av någon annan att jag är en översittare eller att jag föraktar folk, men om du får den känslan av mina inlägg så .......

Postat av: Kari A

Publicerad 2014-08-02 08:46:11

Wic

Kan du ge mig ett exempel på ett inlägg där du inte bara skriver negativa saker om en blogg, en person, ett lag etc? Har du någonsin utvecklat din åsikt?

Jag har inte hört av någon annan att jag är en översittare eller att jag föraktar folk, men om du får den känslan av mina inlägg så .......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela