INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Det händer grejer!

Publicerad 2014-04-29 07:45:00 i Allmänt,

Rykten sprids endast genom kommunikation och det vill jag att ni ska hjälpa mig med!
Fler rykten till bloggen så kommer det fler inlägg!
Maila [email protected] eller skriv i fältet till höger!
 
För att återgå till Zenith-Partille-utbytet så verkar det som att Lindqvist och tränare Hugosson inte drar riktigt jämnt och därför vill Lindqvist ha ny tränare eller lämna. Jag tror att Zenith är nöjda med sin tränare då han lyckades vinna serien med laget. Dock så borde man kanske stryka så pass viktiga spelare medhårs istället för mothårs annars kanske spelare vantrivs och lämnar... Jag menar Lindqvist har ju ändå ett poängsnitt på drygt 2 poäng/match i 2:an och drygt 1 poäng per match i 1:an och Allsvenskan, vill man inte behålla en sån lirare?
 
Lindås gör klart med sina första nyförvärv!
Backklippan Moses Sowe från Partille har skrivit på för Lindås! Ett tungt avbräck för Partille men väldigt välbehövligt för vågorna. Moses är kanske den starkaste backen jag har sett på en innebandyplan (bortsett från Mattias Wallgren i Warberg) och utöver detta har han både bra spelsinne, ett bra skott och en sällan skådad explosivitet i steget! Det enda som är negativt med Moses är att han dels kan ta idiotutvisningar och ibland slå en del indianare men hans stora defensiva kvaliteter väger ordentligt mycket tyngre än de brister han har. Förhoppningsvis och troligen så kommer Bernvid se till att slipa till det som inte Nilsson gjorde förra säsongen.
 
Linus Börjesson återvänder till Lindås från Norge där han gjorde en handfull matcher för Greåker. Jag vet inte om det gick så bra där borta men jag vet att Linus är en stämningshöjare och en stor innebandytalang. Förhoppningsvis släpper det för honom i år med poängproduktionen om han får speltid.
 
Tidigare omskrivne Dennis Bryngelsson som var och provtränade med Lerum har också pratat med IBF Göteborg och enligt tipsare så är klubben nära ett kontrakt med den unge anfallaren.
 
Backadalen har värvat friskt inför säsongen och det kommer med all säkerhet dyka upp fler överraskningar framåt men tydligen är det inte bara positivt. Vissa spelare har efter förra säsongen blivit lovade kontrakt som sportchef Filip Eriksson inte längre kan hålla, i och med att klubben antagligen vill lägga pengar på nya värvningar. Jag vet inte om det är oro i truppen eller om det är enstaka spelare som är missnöjda med utvecklingen men detta är ett tips jag har fått till bloggen och då dyker det upp här. Eventuellt är det en spelare eller ledare från en annan klubb som vill sätta käppar i hjulen för hisingslaget men jag förutsätter att alla mina tipsare är välvilliga och sportsliga innebandyfantaster.
 
För att spinna vidare på samma spår så vill jag kasta ut en fråga:
Under min tid som "ledare" så har jag haft viss insyn i kontraktsskrivning men det verkar variera otroligt mycket mellan klubbarna vad som är ett bra, vettigt eller dåligt kontrakt för respektive division.
Givetvis är det högst individuellt beroende på vilken spelare det är men vad är/bör ett standardkontrakt vara för en ordinarie spelare i respektive division? Vad tycker ni kära läsare? Vad kan man som spelare förvänta sig i kontraktsväg i SSL, Allsvenskan, Div 1, Div 2?
 
// Spånmark

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela