INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

En uppdatering i värmen!

Publicerad 2014-05-23 22:49:00 i Allmänt,

 
Vad händer ute i klubbarna? Ge mig all info så fort ni får reda på ett rykte så vi får lite diskussion! :)
Ni som inte har uppfattat hur man tipsar så gör man följande:
Skicka ett mail till [email protected] så kommer jag med stor säkerhet svara när jag hinner, eller så skickar man ett anonymt meddelande via kommentarsfältet i högerfliken.
 
Fredrik Roos i 89:ers går tillbaka till Myggenäs, troligtvis för att han inte är lika övertygande i 1:an som han är i 3:an rent poängmässigt men jag tycker ändå Roos har gjort en OK säsong för att vara första i Div. 1 i alla fall. Jobbar mer i det tysta och gör ett bra jobb på banan som underlättar för sina lagkamrater.
Sportchef Pontus Roos lobbar däremot för att det kommer presenteras lite nyförvärv i nästa vecka, hoppas det. Jag väntar med spänning!
 
Pontus Hallberg har lämnat Backadalen för Partille. Kanske är det han som har varit irriterad och tipsat om att sportchefen har rört upp känslorna i Backadalen. Vad jag har hört så är det en fin harmoni i Backadalen trots många nyförvärv. Hoppas Hallberg får det bättre i Partille men jag tror det är tveksamt. Hallberg kom igång på slutet i Backadalen och med lite försäsong bakom sig så hade han varit mer eller mindre given i Backadalens två första femmor enligt mitt tycke. Men det är ju inte jag som bestämmer i den föreningen... :)
 
Apropå Partille så har de presenterat ytterligare ett nyförvärv från den talangfulla årskullen 95 som är fostrad i PIBS. Jag anar att om dessa 95:or stannar ett par år i föreningen så kommer Partille vara en klubb att räkna med inte minst i Allsvenskan men kanske även högre upp. Jag har hört från både höger och vänster att stämningen i A-laget de senaste åren har varit väldigt speciell och inte alls trevlig emellanåt, hoppas det blir bättre från och med detta året i och med att de har bytt ut stora delar av laget.
 
Storvretas Mattias Samuelsson blev petad från landslagslägret inför VM och blev såklart väldigt ledsen. Vaara tycker att han inte har presterat på sistone och då undrar jag vad han baserar det på? Mattias Samuelsson har gått från klarhet till klarhet i fem år i rad och varit den överlägset bästa allroundbacken i SSL. Nu har hans formkurva stagnerat och vips så petar Vaara honom från landslaget! Han har ju varit helt outstanding, enda skillnaden från tidigare säsonger är att han inte har utvecklats i samma rasande takt som tidigare. Dåligt tycker jag. Bra däremot att plocka in Växjös Johan Roos! Jag tror att han kan vara en rolig twist i landslaget. Det ska bli spännande att följa.
En sak jag inte fattar är varför Vaara envisas med att plocka med Linus Nordgren från Helsingborg? Visst, han är jävligt rutinerad och väldigt duktig men jag hade hellre sett Filip Kjellsson, Daniel Calebsson, Isaac Rosén eller Emil Julkunen istället för Nordgren.
Jag har hackat så in i helvete på Malmström men jag tycker att det har varit befogat. I grundserien så var han den mest kliniska avslutaren i hela serien och var farlig så fort han fick bollen men när slutspelet och landslagsspelet kom så ballade han ur fullständigt. Han fick ändå chansen litegrann i cupen i Tjeckien och nu är han helt plötsligt inte uttagen. Konstigt tycker några, självklart tycker jag. Han har varit dålig på sistone och det är dags att visa framfötterna igen. Det känns som att han lever på sin talang för mycket och tror att allt ordnar sig av sig själv. Tänk om Malmström skulle ha lite jävlar anamma och köra 100% någon gång. Då tror jag vi hade sett en helt annan innebandyspelare än den vi har sett de senaste månaderna...
 
Marstrand ser ut att bli årets jumbo om detta ska hålla i sig. De gamla Ale-spelarna går tillbaka till Ale för att hjälpa klubben i Div. 3. Fabian Österman kommer troligtvis gå till Stenungsund och ingen vet vad som händer med finnarna va? Stannar dom? Marstrands bästa juniorer går till andra klubbar och om man ser till förra årets juniormålvakt som stod matcherna så verkar det inte som att de kvarvarande juniorerna har särskilt hög kvalité... Jag vet inte om Kamperin och Österman räknas som juniorer men de är det närmaste klubben kommer "bra" juniorer.
 
Försäsongens besvikelse måste väl ändå vara Guldhedens IK! Inte ett enda inlägg på hemsidan på hur länge som helst! Är detta ett tecken på att Guldheden kommer gå i graven? Konstigt med tanke på att de har många skickliga krönikörer i klubben som både kan uttrycka sig och provocera utan hämning!
 
// Spånmark

Kommentarer

Postat av: Nörd

Publicerad 2014-05-24 20:50:27

Blev inte Hallberg med eller mindre ratad av Partille inför denna säsong??Har också hört att killen aldrig gjort en försäsong pga av astmaproblem tydligen och därför fick han spela sig i form under under hösten.
Vad händer om Hallberg får nöta bänk i Partille igen, Ska han gå tillbaka till Backadalen då?

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-25 00:06:04

Spånmark är rätt död för oss. / SKIBK

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-25 02:42:09

Ännu ett kul inlägg för att skapa rubriker. Inte ett inlägg ovanståedne signerat utav SKIBK!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-26 08:18:46

Partille är desperata.. dom ringer runt till massa olika spelare och vill ha deras tjänster!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela