INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Silly Season Div. 2, 2014/2015

Publicerad 2014-04-07 12:43:00 i Allmänt,

Jag vill inleda med att jag blandar beryktade övergångar med bekräftade övergångar!
Jag kommer också att skriva samma spelare på flera lag då vissa spelare ryktas till flera klubbar.
 
Landvetter IBK
IN: Halva Pixbos Div 1-lag, Emil Kronaas (IBF Backadalen)

UT: Marcus Ödman (Pixbo Wallenstam IBF), Martin Strandhagen (Partille IBS)
 
IBF Backadalen
IN: Anders Nilsson (Tränare Partille IBS), Tobias Ehrenbom (Comeback), Isak Net (Partille IBS), Johan Astvik (Guldhedens IK)
 
UT: Emil Kronaas (Landvetter IBK, IK Zenith, Mölndals IBF), Anton Rieden (Lindås IBK, Partille IBS)
 
Sportlife Kungälv
UT: Mattias Larsson (Stenungsunds IBK)
 
IN: Fabian Österman (Marstrands IBK)
 
Eken IBK
IN: Kristian Ehrendahl (IBF Backadalen)
 
UT: Kim Clemedtson (Partille IBS)
 
Öckerö IBK
IN:
 
UT: Jonas Mickelsson (Klubb oklar)
 
Marstrands IBK
IN: Pauli Kobalej (Tränare JAS, P97 Marstrand), Daniel Björklund (Tränare JAS, P95 Marstrand), Håkan Gustafsson (Tränare JAS, P95 Marstrand).

UT: Fabian Österman (Sportlife Kungälvs IBK)
 
Guldhedens IK
IN: Jonas Hansson (Balrog BK IBS), Ted Berg (comeback), Christian Svensson (comeback)
 
UT: Johan Astvik (IBF Backadalen), Jonas Hilmersson (Lindome IBK, Mölndals IBF), Niklas Bengtsson (Lindome IBK, Mölndals IBF)
 
Frölunda IBK
IN: Kristoffer Bohlin (Partille IBS), Daniel Menschik (IBF Backadalen)
 
UT: Patric Johansson (Lindås IBK)
 
Lindås IBK
IN: En massa juniorer underifrån

UT: Carl Eklund, Fabian Blanc, Robin Kjellberg, John Skantze, Mattias Bohlin, Anton Harrie (A-laget)
 
Mölndals IBF
IN: Emil Kronaas (IBF Backadalen), Jonas Hilmersson (Guldhedens IK), Niklas Bengtsson (Guldhedens IK)
 
UT:
 
Lindome IBK
IN: Jonas Hilmersson (Guldhedens IK), Niklas Bengtsson (Guldhedens IK)
 
UT: 
 
Hjälp mig fylla på listan i kommentarerna eller släng iväg ett mail till [email protected]!
 
// Spånmark
 

Kommentarer

Postat av: Per Larsson

Publicerad 2014-04-07 15:09:44

Hej. Per Larsson Landvetter Wings här. Mycket intressant att se att jag skall sluta. Vad grundar du det på? Ok att jag är 40 år & kanske var på toppen av min karriär säsongen -93/-94... men tänker fan inte ge mig än i denna sport... sen vilken nivå det blir vet man ju inte & om vi hade gått upp i div1 så hade det givetvis varit tufft för en gammal man att ta plats... men så vitt jag vet så tycker Aga att det är bra med en rutinerad gubbe i laget än så länge. #8 Wings

Svar: Hej Per! :)
Kul att se att du läser vår blogg!
Det är inte ett personligt antagande utan jag grundar det på ett rykte jag har fått ta del av. I och med att du dementerar detta rykte betyder det att det inte var mer än just ett rykte. Kul att se att supertvåan fortfarande kantas av idel rutinerade spelare som läxar upp ungtupparna.
Lycka till kommande säsong!
//Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Koppen

Publicerad 2014-04-08 12:33:06

Hmm. Byt källor. Du nämner tre st som kan vara påväg till Mölndal? Vilka grunder?

Vi har varken varit i kontakt, eller ens disskuterat dom namnen.

Om det skall vara någon som helst trovärdighet här så borde du byta taktik.


Svar: Hej Koppen! :)Att ni inte har tagit kontakt med vederbörande betyder inte att spelarna i fråga inte är intresserade av att börja spela för er. Återigen, detta är rykten jag har hört på ett eller flera håll och det är delvis detta bloggen är till för; att sprida rykten som både är bekräftade och obekräftade. Under vilka grunder jag har hört ryktet är helt oväsentligt då jag inte klassificerar tillförlitligheten av de rykten jag tar del av. Hoppas ni har överseende med detta och istället berikar bloggen med bekräftade rykten!
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Koppen

Publicerad 2014-04-08 15:15:42

Ok. Då får du ett rykte här å nu.
Jag kommer att lägga ett Bamsebud på Nr 8 i Wings.

Postat av: mammagris

Publicerad 2014-04-09 08:25:46

Ett tips är att bädda in en mailfunktion på sidan så man kan skicka mail direkt till er anonymt. Jag har ju en del erfarenhet av silly season ryktesspridning :) har man ett rykte orkar man inte skapa en fejkmail bara för att delge det utan då väljer majoriteten att skita i det. Så vill ni få lite mer fart gör det så smidigt som möjligt för användaren att vara anonym och enkelt kunna maila er.

Svar: Hej Mamma Gris! :)Nu har jag gjort det, jag är ingen jättehacker men det fungerar i alla fall.
Nu kan man rapportera rykten helt anonymt utan att behöva skicka mail.
Har du någon bättre kod till ett kontaktformulär så får du hemskt gärna hjälpa till med det om du känner dig manad, annars kör vi på som vi har det just nu. :)
Tack för tipset! :)
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Läsare

Publicerad 2014-04-09 13:06:17

Vore mycket bättre om ni kan särskilja vad som är rykten och bekräftade övergångar. Sen kanske spelare som står som rykten in hos vissa klubbar även borde finnas som rykten ut hos klubben de ryktas att lämna?

Svar: Det kommer bli tydligare allt eftersom. Just nu är det mycket rykten till vänster och höger och det är väldigt få övergångar som är klara. För enkelhetens skulle rubricerar jag allt som rykten tillsvidare och när jag har fått in mer och fler tips så kommer jag kategorisera ryktena från de bekräftade övergångarna.Tack för feedbacken! :)
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Mammagris

Publicerad 2014-04-09 20:17:21

Det blir perfekt det du har lagt upp, desto enklare desto bättre.

Postat av: Hilmer

Publicerad 2014-04-14 11:09:22

SillyS - har inte heller hört nåt snack angående mig & Benke.
Däremot ett riktigt skoj rykte för Göteborgsbandyn - Dala gör comeback i Mölndal 👍!
Har du också hört de Koppen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela