INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Lördagsspecial!

Publicerad 2014-04-26 08:04:00 i Allmänt,

INGA RYKTEN, INGEN BLOGG!
Kommentera till höger eller skicka mail till [email protected]!
 
Lerum som har gått upp i Allsvenskan har jag inte hört så jättemycket om innan men det jag nu vet är att de rycker och drar i många av Lindås-spelarna. Bland annat Axel Persson (vilken överraskning...). Axel är trogen Lindås och kommer nog aldrig ge upp drömmen om SSL med Lindås. Däremot finns det nog andra spelare som är mer benägna att flytta på sig i Lindås lag. Eventuellt Borgström, Esmyr, Dalén, Lennartsson mfl.
 
Lerum har haft flera provträningar där de har lyckats få ner en hel drös från 89:ers.
Backsuveränen Tony Bromé och Cristian Nyberg har varit nere och tränat och dessutom har Lerum redan signat med målvakten Erik Regmér. I och med att Regmér är borta från 89:ers så öppnas det för Joakim Laxman. Jag förstår att han är rådvill och jag är helt säker på att Stenungsund är högst intresserade av hans underskrift.
Poängmakaren och allround-forwarden Karl-Dennis Bryngelsson från Pixbo har också varit nere och tränat med Lerum.
Jag säger det igen: lyckas Lerum med sina nyförvärv så är det inte omöjligt att de gör en "Höllviken" nästa säsong.
 
Förhoppningsvis får Lindås behålla sina nyckelspelare då de har lockat till sig Joachim Bernvid, assisterande tränare i Pixbo med en ganska gedigen meritlista. Hoppas Bernvid kan lyckas med det Keinänen och Skoglund inte har lyckats med.
 
Någon nämnde att Dennis Johansson i Eken är med och tränar med Pixbo IBF... Dennis är ung och naiv men har god utvecklingspotential, något han inte har om han fortsätter spela i Ekenskolans värdelösa hall. Pixbo måste ju ersätta Andreasson med någon och Dennis har nog några växlar kvar.
 
Försvinner från Pixbo IBF gör backen Emil Johansson. IBF Göteborg har lockat till sig den unge lovande backen och det finns andra backar vid namn Emil Johansson (IBF Falun) som har lyckats bra denna säsongen så jag antar att alla andra Emil Johansson bara hänger med på tåget!
 
Martin Dahlgren ryktas till Mölndal som jag tidigare har skrivit men även Lindome är och rycker. En tipsare här på bloggen påstår att Lindome har erbjudit honom 25 000:- för att spela med Lindome nästa säsong.
Det kostar att knyta till sig årets värvning!

Kommentarer

Postat av: Tore

Publicerad 2014-04-27 01:11:30

Marcus Ödman har signat för Zenith. Anton Rieden tränar med mölndal. Anders lindberg till Burås

Svar: Hej Tore!
Andra tipsare har sagt att Lindberg ska fortsätta med Backadalen så förlåt mig men jag tar inte heller de andra ryktena på allvar.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Marcus Ödman

Publicerad 2014-05-04 21:05:24

när signade jag för zenith?

Svar: Det undrar jag också. Vissa rykten är uppenbart fabricerade medan andra är svåra att säga om det stämmer eller om det är påhittat.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela