INNEBANDY GÖTEBORG

För att tipsa om Silly Season-rykten; skriv i kommentarsfältet till höger eller maila [email protected]! Detta är bloggen som behandlar allt ifrån aktuella innebandynyheter till Silly Season-rykten. Upptagningsområdet kommer till stor del handla om västregionen men också andra serier runtom i landet.

Fortsatt Kungälv special och Guldheden-nytt!

Publicerad 2014-04-23 13:31:00 i Allmänt,

Två ytterligare jättebomber för Kungälv är att poängmaskinen och playmakern Peter Kristensson är på väg tillbaka till Kungälv! Detta är en JÄTTEVÄRVNING för Kungälv om den går igenom. Att hans mer defensive vapendragare William Kimfors följer med i värvningen kanske inte ens behövs nämnas. En skicklig center med många defensiva kvaliteter. Tyvärr har hans poängproduktion avstannat och jag tror inte den kommer fortsätta då han överlåter allt till Kristensson. Kristensson har gjort över 30 poäng de senaste två åren i Stenungsund och innan han lämnade så gjorde han ca: 50 poäng när han spelade i Marstrand. Jag tror ju inte han har blivit sämre om man säger så... Om Kungälvs All-Star-Team var bra innan så är det bäst nu. Kungälv kommer kvala eller gå upp! Sanna mina ord.
 
Alla vet att Guldheden består av talangfulla studenter och rutinerade gubbar och det medför att truppens innehåll är mer dynamiskt än statiskt om man ser från säsong till säsong.
Tidigare har jag nämnt att Ted Berg, Jonas "Traktorn" Hansson och Christian "pappakatt" Svensson förstärker Guldhedens numera lite tunna trupp.
Ted är en rutinerad back som  har bra spelsinne. Han har dessutom vunnit Danskt mästerskapsguld och spelat i Västerås tillsammans med Zorro-kungen Fredrik Åhlberg. Ganska risigt skott men i övrigt helt komplett som back.
Traktorn har i sina unga år spelat i Järfälla i forna Elitserien och det sägs att han har en av innebandyns största rövar. När Guldhedens sida var aktiv kunde man ofta läsa en hel del om Traktorn som jag tror kommer lägga till ytterligare en dimension till årets supertvåa.
pappakatt är den spelare som alla vill tackla. Han har både hyllat och sågat merparten av spelarna i alla klubbar inklusive han själv. En trevlig prick med skiftande seriositet och bra passningar. Är dock osäker på om han kommer få spela så mycket i Guldheden, han kanske glider in som back och tar över tränarrollen, vad vet jag.
 
Snabbe Carl Kjellberg gjorde en kort sejour i Guldheden och ska lämna landet för jobb, likaså Niklas Lange som jag inte har så mycket koll på. Dessutom viskas det om att All-Star-målvakten Robin Flood ska lämna klubben. Jag har ingen aning om varför men en gissning är att han ska flytta eller har fått ett bra kontrakt med Lindås igen. Det sistnämnda alternativet tror jag dock inte på då Carl Amberntsson Hedlunds formkurva har pekat spikrakt uppåt sedan han kom med i juniorlandslaget. Dessutom gjorde Flood en förvånansvärt knackig säsong och övertygade bara med sin höga lägstanivå.

Mer rykten kommer imorgon!
Den som sitter på info har en skyldighet att maila mig! ;)
[email protected] eller kommentarsfältet till höger.
 
// Spånmark

Kommentarer

Postat av: Kalle

Publicerad 2014-04-23 22:41:07

Lugn nu. Många bomber kvar att presenteras under Silly Season

Svar: Hej Kalle!Maila mig gärna om du inte vill droppa en "bomb" här i kommentarsfältet.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: Kalle

Publicerad 2014-04-24 12:59:22

Av respekt för föreningen i fråga så gör jag inte de. Vissa värvningar mår bra av att hållas i de tysta.

Svar: Hej igen!Det stämmer förvisso i många fall men om alla skulle vara så korrekta skulle ryktesspridningen stagnera vilket är motsatsen till syftet med bloggen.
//Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: kattjäveln

Publicerad 2014-04-24 22:09:10

Haha, skiftande seriositet? Det tar jag som en komplimang med tanke på att jag slutade spela seriöst 2000 när jag valde att bli tränare istället.

På måndag börjar jag träna upp mig för en comeback och jag kan lova dig att jag tar en plats och slutar minst på topp 20 i poängligan. Om det blir som back eller en hårt arbetande tvåvägs forward återstår att se.


Svar: Hej pappakatt!Äntligen börjar tyckandefolket kommentera!
Du ska inte ta dig an något tränaruppdrag till nästa säsong?
Jag ser fram emot att följa dig under säsongen, jag är redan övertygad om att vi kommer få se en helt annan pappakatt än vad vi är vana vid att se.
// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Postat av: katten

Publicerad 2014-04-25 08:01:51

Äntligen? Jag har ju kommenterat innan fast under mitt riktiga namn,haha.

jag har fortfarande ett år kvar på mitt kontrakt med Göteborg.

klart det blir en ny spelstil på gubben har bara inte bestämt om det blir offensiv back eller defensiv forward. Svårt att välja när man är bäst på allt :)

Svar: Det är många som heter Christian här i världen.
OK, hinner du spela med Guldheden i år då? Det var väl tiden som var problemet senast?
Perfekt! Du behöver inte bestämma dig, med ditt självförtroende så förutsätter jag att du har en friroll och spelar non stop!

// Spånmark
innebandygbg.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Kontaktformulär

Namn

Meddelande

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela